Thursday, October 4, 2012

Tavakosmeetika kahjulikkusest...

Hei hei!

Kuna ma alles alustasin oma blogi kirjutamisega, siis keerleb nii palju erinevaid teemasid peas, et kogu aeg tahaks midagi kirjutada.

Igaljuhul on mind juba viimased 2-3 aastat köitnud teema tavakosmeetika kahjulikkusest. Olen seda teemat nüüd viimasel ajal päris põhjalikult uurinud, kaalusin isegi oma endise keemia õpetaja juurde minekut, et täpsemalt ainete kohta teada saada. Uurisin ka internetist selle teema kohta, infot on palju, aga eesti keeles on ainete nimekirjad ja seletused üsna kesised. Samuti on sellist varianti, et ühel interneti leheküljel on sama aine pandud kahjulike hulka, teisel ohutute, nii, et võta sa kinni. Igaljuhul mina soovitan ikkagi natuke end selle teemaga kurssi viia, sest küsimuse all on ikkagi meie tervis ning samuti on see teema nii põnev (vähemalt minu jaoks)

Ja terve selle mõtte saab ära kuulata ja vaadata ka sellest videost, mis on inglise keeles.
Videos räägitakse meie igapäevasest tarbimisest, mürgistest ainetest ja lahenduse võimalustest. Kui toote peal on kirjas "looduslik", "puhas loodus", "öko" jne, ei tähenda see veel seda, et see nii oleks. Kosmeetika tootjad on selles suhtes ikka päris häbematud...



Foorumist saab natuke selle teema kohta ka veel lugeda, kelle huvi, aga ütlen veelkord, et alati ei saa kõike, mida kirjutatakse või räägitakse võtta puhta kullana. http://buduaar.ee/Foorum/Forum/topic/237999&lk=2

Ja annan veel 1 lehekülje teile uurida http://www.ewg.org/skindeep/ . Sellel lehel saate otsida firmade ja toodete nimede järgi, kui ohtlikud nad on. Seal on antud punktid 0-10-ni. 0 on kõige ohutum ja 10 kõige ohtlikum, punktid on pandud paremale poole äärde suurelt. 

Selle jutu peale tekib kindlasti küsimus, et kui kõik meie ümber on nii mürgine, siis ei tohigi midagi kasutada. No muidugi see on teie oma valik, aga mina iga päev ei ole nõus seda jama endale näkku panema. Samas ma ise ka õpin ja arenen ning muud majapidamistooted on mul ikkagi kõik kahjulikkuse nimekirja tipus vist :D Aga tulles tagasi kosmeetika juurde, siis on olemas mineraalkosmeetika, mis on tunduvalt puhtam, kui tavakosmeetika, mida poes müüakse. Samas ei ole kõigi mineraalkosmeetika firmade kõik tooted mitte üldsegi kõik nii puhtad. Aga täpsemalt mineraalkosmeetikast kirjutan ma järgmises sissekandes ilmselt. Lihtsalt tahtsin öelda, et te mõelge selle peale. 

Rääkides isiklikust kogemusest, siis ma lõpetasin igapäevaselt tavakosmeetika kasutamise ära kusagil 2-3 aastat tagasi. Peale selle olen proovinud erinevaid mineraalkosmeetika firmasid, millest üks on parem, teine halvem olnud, aga sellest ka järgmises sissekandes. Tahtsin jõuda selleni, et minu näonahk paranes tunduvalt peale tavakosmeetikaga lõpu tegemist igapäevaselt. Aga vahel välja minnes ikkagi kasutan ka veel tavakosmeetikat kuna tundub, et primer, puuderkreem, korrektorid ja puuder katavad paremini, kui mul hetkel kasutusel olev Everyday mineralsi mineraalpuuder. Samas tunnen kohe esimese 5 minuti jooksul, et nägu ei saa hingata ja mul hakkab näol hirmus palav. 

Siinkohal jällegi lõpetan, jätan kirjutamist ka järgnevateks kordadeks, et teil oleks ikka huvi minu blogi jälgida :) Loodan, et saite endale siit ka midagi kasulikku....

Ja ikkagi veel päikest teile!









2 comments:

  1. Väga hea video!

    Omast kogemusest pean mainima, et kodukeemiast loobumine on puhtama elu teel üks lihtsamaid samme tegelikult. Sidrun-äädikas-sooda teevad peaaegu kõik tööd ära, loodussõbralikku seebiollust leiab ka.

    Kuna ma aga armastan end meikida, on see kosmeetika puhul hoopis raskemaks osutunud. Kreemide looduslike vahenditega asendamine on taas kord lihtne osa (parim niisutaja viimasel ajal - magusa mandli õli!), aga kogu värviline dekoratiivkraam on see, mida ma ikka kipun enamvähem suvalist ostma(üritan vähemalt sellist soetada, mida pole loomadel katsetatud). Õnneks ei salli ma jumestuskreeme ja puudreid, seega sellest on mu vaene nahk enamasti vaba:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tänud heade sõnade eest!
      Dekoratiivkosmeetikat looduslikku üldjuhul poest ei saa. Mineraalosmeetika olenevalt firmast peaks olema vaba parabeenideat, nanoosakestest, talgist jm kahjulikust. Kirjutan sellest oma kolmandas postituses. Seda aga saab osta üldjuhul ilusalongidest või internetist. Enne aga uurida firma kohta. Samuti on see miinus, et raha tuleb rohkem välja käia. Samas jagub mineraalkosmeetikast pikemaks ajaks.

      Delete