Monday, October 8, 2012

Mineraalkosmeetikast, minu tegemistest ja meigitrendidest

Hei!

Nüüd jäid küll päris mitmed päevad vahele viimasest postitusest ja vaatajate arv on samuti langenud. Aga pole hullu! Kirjutan täna oma vahepealsetest tegemistest ning natuke ka isiklikust kogemusest mineraalmeigiga, samuti veidi teaduslikku juttu. 

Reedel sain jälle kätt harjutada oma sõbranna peal. Tegin talle suitsusilma lillakates-ploomikarva toonides, üliilus jäi. Kahjuks pole mul neid pilte hetkel võtta ning postitan need hiljem. 

Sain täna kätte mõned pildid, mis võiks kuuluda minu portfooliosse.

Pildid ja meik on tehtud Lana Vallo koolitusel. Tehtud natuke tugevamat modelleerimist ning terava välisnurgaga suitsusilm. Uskuge või mitte, aga toonina kasutasin tumedat samblarohelist. Kartsin küll, et mis sellest siis nüüd välja tuleb... Tuli välja, et ilusale inimesele sobivad vist kõik toonid, eriti kui meik on hästi tehtud :) Jaaa.... ennast kiitmast ma ei väsi ja kui väsin siis puhkan ja kiidan edasi :D Igaljuhul siit tulevad siis pildid






Veel sain täna kätte pildid oma eksamitööst Lana Vallo koolitusel. Ühesõnaga lõputööks oli vaja teha meik pildi järgi, mille Lana valis minu ideedekogumikust (ajakirjadest välja lõigatud pildid kiirköitja vahel). Muidu oli meik super ilus ja perfekto, aga natukene liiga hele fotole, mulle tundub. Tegin natukene tugevamat näo modelleerimist ning vertikaalse silmameigi pruunides ja beežides toonides. Huultele kasutasin heledamat tooni huulepulka. Pandud ribaripsmed ning tehtud lainerijoon. Minu arvates ideaalne meik lõpetamiseks või isegi pulmadeks (sel juhul valiksin ainult natuke erksama huulevärvi)



Photo by: Marin Sild

Mis siis vahepeal veel uudist? Mul on väga kahju, et ma ei saanud käia nädalavahetusel ilumessil. Kuid käisin kohal Tartu Kaubamaja "Moekuulutajal". Kuulasin, kuidas Maxfactori esindaja rääkis selle sügise noorte meigitrendidest ja Wella esindaja soengutrendidest. Meigi poole pealt on praegu suur rõhk huultel, marjatoonid ning tumedamad huulevärvid on väga IN. Silmadele sobib lainerijoon ning värvide poolest on moes eriti sinised toonid - ripsmed, silmavärv, lainer jne. 

Kuna ma olin nii usin kuulaja ja vaataja ning vastasin õigesti Maxfactori küsimusele, võitsin ma neilt ühe auhinna. Kosmeetikakott, mille sees on Olay päevakreem. Olen seda nüüd ka proovinud mõned päevad ning olen päris rahul. Kreem tundub sellise kerge koostisega ning imendub hästi kergesti, ei jäta nägu rasvaseks, mis sobib mulle ideaalselt. Tundub, et kreem ongi sobilik normaalsele ja seganahale. Veel võitsin mini küünelakke 3 tükki, mini ripsmetuši, musta pliiatsi, heleroosaka huulepulga. Kõik muidugi ülivajalik mingusususele algaja meikarile :)

Põgusalt lähen siit edasi siis mineraalkosmeetika teemaga. Kuna internet on täis igasugu lugusid ja arvamusi mineraalkosmeetikast, siis ei hakka ma väga palju seda defineerimina, vaid kirjutan enda arvamusest ja kogemusest. Miks ma valisin mineraalkosmeetika oma igapäevaseks kasutuseks? Kuna see on looduslik, ei vananda nahka, nahasõbralik, laseb nahal hingata jne. Üks peamine põhjus oli ka see, et mul oli varem sageli probleeme vistrike ning ummistunud pooridega. Soovisin muuta oma nahka paremaks ning hakkasin uurima kosmeetika kohta. Avastasin esimese mineraalkosmeetika pakkujana MICAbella ning lasin omale nende boksis meigi teha. Peale seda polnud enam kahtlustki, selle juurde ma jään, ostsin vajalikud asjad ning olin üliõnnelik. Läbi aja proovisin ka teisi firmasid kuna see pole nagu ikka enam päris see... Jane Irdale on muidugi super kosmeetika tootja, pole mingit kahtlust, kuid hind on isegi väga krõbe. Seega otsin edasi sellist firmat, mis oleks hea ja jõukohase hinnaga. Kas leian, ei tea, aga proovima peab! Nii hästi läks riimi :D OK, aga edasi siis natuke teaduslikumat juttu.

Mineraalkosmeetika peaks olema igasuguste kahjulike ainete vaba, looduslik dekoratiivkosmeetika. Mis teeb veel mineraalkosmeetika eriliseks on see, et põhja tegemiseks mõeldud mineraalpuuder täidab mitut funktsiooni. Ta on nii puuderkreemi, korrektori kui ka puudri asemel. Näole kandes ühildub ta väga hästi näo nahaga ning katab väga hästi, seejuures jättes loomuliku mulje. Et peita näo pisivead või defektid, tulevad mängu erinevad pintslid. Üldiselt kantakse mineraalpuudrit näole suure naturaalsetest karvadest kabuki pintsliga. Kui soovida näiteks peita tumedaid silmaaluseid, siis lihtsalt võtta üks naturaalkarvadest pintsel, mis võib olla ka lauvärvi pintsel, võtke selle peale sama mineraalpuudrit ning tupsutage silma alla või vistriku peale. Kõige lõpuks võib kinnitada meigi veel puudriga, mis on samuti mineraalne, kuid ei pea. Mina isiklikut näiteks seda ei tee. Mineraalsed lauvärvid on erilised seetõttu, et nad on väga intensiivsete toonidega, püsivad hästi peal ning neid saab üldjuhul kasutada mitmeotstarbeliselt. Näiteks segada küünelaki või huuleläike sisse. Olemas on ka muid tooteid, olenevalt firmast. 

Samas uurisin eelmises postituses välja toodud kosmeetikatoodete kahjulikkuse veebilehelt erinevate tootjate kohta ning julgen öelda, et kõik, kes reklaamivad oma tooteid mineraalkosmeetikana ning looduslikena, siis nad ei ole seda. Kindlasti toon välja ka selle, et paljud poekosmeetika sarjad reklaamivad mineraalset meiki. Tegelikkuses on aga tavalisse meigitootesse lisatud lihtsalt mineraale ja looduslikke koostisosi. Nii, et ärge sellesse lõksu langege. Praeguseks kõik mineraalkosmeetikast, aga tulen kindlasti selle juurde tagasi tulevikus, sest on veel palju kirjutada ning mõned üllatused ka teile varuks, mida praegu ei saa veel avaldada:) 

Tahan veel öelda, et olge julged kommenteerima mingu blogi.

Päikest!

1 comment:

  1. Ma täpsustaks väidet, et "Tegelikkuses on aga tavalisse meigitootesse lisatud lihtsalt mineraale ja looduslikke koostisosi." - asi on vastupidi, mineraalkosmeetikat defineerib pigem see, mida see ei sisalda: sünteetilised värv-, säilitus ja lõhnaained. Titaandioksiid, tsinkoksiid, raudoksiidid, vilk, talk, kroomiumroheline ja ultramariinsinine on kasutusel olnud alati.
    Kui mineraalpuuder popiks muutus, panid tavakosmeetikatootjad oma suvapuudrid teise pakendisse ja nimetasid ümber. Tavalised puudrid on alati mineraalpigmente sisaldanud, see nimelt on odavaim ja kättesaadavaim värvipigment üldse.

    ReplyDelete